Audit Raport de Sustenabilitate

si Suport / Asistenta / Consiliere Raport Sustenabilitate

CSRD (Raportarea Corporativă în materie de Sustenabilitate), Taxonomia EU (EU Taxonomy) și SFDR (Regulamentul privind publicarea de informații privind finanțarea durabilă) sunt un trio de reglementări care transformă modul în care se realizează finanțarea durabilă la nivelul Uniunii Europene.
Aceste reglementari creează un cadru coerent și eficient care dă putere părților interesate să facă alegeri mai informate și mai responsabile și să se îndrepte către un mediu corporativ mai transparent și mai responsabil.
Taxonomia UE servește drept fundație pentru activități durabile, CSRD și SFDR bazându-se pe acest lucru prin cerințe de dezvăluire aliniate.
Aceste reglementari sunt transpuse in legislația românească. Finanțarea durabilă și raportarea servesc drept instrumente cheie în UE pentru promovarea practicilor de afaceri responsabile, stimularea durabilității și promovarea soluțiilor inovatoare la provocările de mediu.
Raportarea privind Sustenabilitatea este raportarea anuală de către companii cu privire la impactul, riscurile și oportunitățile pe care activitățile pe care le desfășoară le au asupra mediului, societății și guvernanței. Termenul de „raportare privind sustenabilitatea” înlocuiește termeni precum „raportare non-financiară” și „raportare de mediu, socială și economică (ESG).

Începând cu 28 noiembrie 2022, Parlamentul European a adoptat Directiva Privind Raportarea de Sustenabilitate a Companiilor, CSRD (COM/2021/189). În data de 26 ianuarie 2024 Directiva a fost transpusa in legislația României prin intermediul ordinului nr 85/2024. Noile reglementari vor trebui aplicate gradual între 2024 și 2028, astfel:

• 1 ianuarie 2024 -
pentru companiile de interes public cu peste 500 de angajați - rapoartele fiind emise în anul 2025;

• 1 ianuarie 2025 -
Companiile mari (care depășesc 2 din criteriile de mărime: peste 250 de angajați și/sau 40 de milioane de euro cifră de afaceri și/sau 20 de milioane de euro active totale) - rapoartele fiind emise în anul 2026;

• 1 ianuarie 2026 -
IMM-urile cotate la bursă - rapoartele fiind emise în anul 2027

• 1 ianuarie 2028 -
Companiile extra-comunitare cu sucursale/filiale în UE - rapoartele fiind emise în anul 2029

Raportul de sustenabilitate aduce avantaje companiilor prin îmbunătățirea reputației corporative, creșterea încrederii clienților si mărirea gradului de atractivitate pentru investitori:

Beneficiile unui Raport de Sustenabilitate

1. Optimizarea performanței -
Un raport de sustenabilitate evidențiază practicile ineficiente, oferind oportunități de economisire a resurselor și reducere a costurilor operaționale.

2. Respectarea conformității -
Documentarea respectării reglementărilor în domeniul mediului și al responsabilității sociale ajută la gestionarea riscurilor legale și reputaționale. reducând riscul de sancțiuni și consolidând credibilitatea organizației.

3. Îmbunătățirea imaginii și a reputației -
Publicarea unui raport transparent întărește încrederea părților interesate – inclusiv angajați, clienți și investitori – prin evidențierea angajamentului față de practici responsabile și sustenabile.

4. Sprijinirea inovației -
Procesul de raportare poate dezvălui oportunități pentru dezvoltarea de produse, servicii și procese inovatoare, adaptate cerințelor pieței și tendințelor sustenabilității.

5. Acces îmbunătățit / extins la finanțare verde -
Investitorii și finanțatorii sunt mai dispuși să sprijine companiile care valorizează angajamentul față de sustenabilitate, sporind oportunitățile de finanțare celor care isi demonstrează angajamentul printr-un raport detaliat.

Standardele Europene de Raportare privind Sustenabilitatea (ESRS) Companiile care raportează în temeiul CSRD vor trebui să utilizeze Standardele ESRS elaborate de Grupul European de Consultanță în domeniul Raportării Financiare (EFRAG), structura tehnică care oferă asistență Comisiei în domeniul raportării privind sustenabilitatea.

Auditul rapoartelor de sustenabilitate

CSRD solicită ca auditorul statutar al companiei, un alt auditor (în funcție de opțiunea statului membru) sau un furnizor independent de servicii de asigurare (IASP) (la opțiunea statului membru), să ofere o asigurare limitată cu privire la informațiile privind sustenabilitatea, raportate de o companie. Statele membre ar trebui să stabilească cerințe echivalente pentru alți furnizori independenți de servicii de asigurare (IASP) în ceea ce privește calitatea, independența și supravegherea, în conformitate cu Directiva de audit. Există, de asemenea, posibilitatea de a se solicita o asigurare rezonabilă, într-o etapă ulterioară.

Suportul nostru

Auditul Rapoartelor de Sustenabilitate si Suportul acordat clienților in demararea raportării de sustenabilitate

- Raportul independent de asigurare emis de auditorul financiar asupra raportării de sustenabilitate furnizeaza asigurări suplimentare privind informațiilor nefinanciare raportate.

- Consiliem clienții să identifice și să acumuleze informații legate de sustenabilitate, să gestioneze riscurile de mediu, sociale sau de guvernanță, să elaboreze politici și să stabilească scopuri și indicatori-cheie de performanță. Informam clienții cu privire la evoluția standardelor ESRS, astfel încât să poată lua măsuri în timp util.

Si pentru noi, practicienii sustenabilitatea este un domeniu nou, si facem eforturi continue sa ne pregătim pentru implementarea eficientă a raportării în materie de sustenabilitate. Ne concentram asupra perfecționării personalului propriu și asupra creării de parteneriate cu specialiști, in vederea furnizării unor servicii eficiente.
Raportarea de sustenabilitatea si auditul raportului de sustenabilitate presupun sporirea rezilienței unei afaceri/activități la provocările de mediu prin identificarea riscurilor și oportunităților asociate sustenabilității, asigurarea transparenței în comunicarea cu părțile interesate și alinierea la standardele internaționale în domeniu. Aceste procese contribuie la consolidarea încrederii, optimizarea performanței și crearea unei baze solide pentru o creștere sustenabilă pe termen lung.

Profesional Audit

Nr. ORC: J16 /59 /2003
CUI: 15157616

Business Market
Communication

Nr. ORC: J16 /1093 /2012
CUI: 30424903

Servicii

Audit Financiar
Consultanta si Expertiza Fiscala
Contabilitate si Expertiza Contabila
Servicii Conexe
Problem Solving
Invest in Romania

Contact

Tel: +40744634844
Tel: +40729122542
Fax: +40251466730
Email: profesionalaudit@yahoo.com
Mai mult

Adresa

Str. Mitropolit Nifon Criveanu, nr. 3
Craiova, Romania